Handdoek workout voor de armen, schouders en bovenbenen
Handdoek workout voor de armen, schouders en bovenbenen
06 augustus 2015 

Handdoek workout voor de armen, schouders en bovenbenen

In ons vorige artikel hebben wij jullie een workout laten zien met een handdoek. Deze is erg goed in de smaak gevallen en was erg uitdagend voor velen. Wij willen daarom met jullie deel 2 van de handdoek workout delen.

Video: Handdoek workout voor de armen, schouders en bovenbenen

Samenvattend

Zorg er in eerste instantie voor dat je een gladde ondergrond hebt, want de handdoek moet wel goed over de vloer glijden.

De oefeningen:

A1: Push up flys
A2: Push up slide sidewards
A3: Push up front slide
A4: Twee handdoeken: mountain climbers
A5: Lunge slide backward
A6: Back extension towel front

Aantal herhalingen:

Alle oefeningen voer je achter elkaar uit en vervolgens heb je 1 minuut rust. Per oefeningen maak je 8 herhalingen en in totaal doe je 3 series. Je kan het geheel natuurlijk gaan uitbouwen naar 5 series. En wil je er een langere workout van maken? Doe dan eerst de handdoek workout van vorig seizoen en plak deze er vervolgens achteraan.

Gratis de nieuwste video’s ontvangen? Klik dan hier.

Over de schrijver
Personal trainer en mede-eigenaar van ZERO23. Daarnaast ben ik Nederlands Kampioen Judo geworden onder de 15 jaar en heb ik daarna nog op verschillende judotoernooien gestaan – waaronder het EK. Ook stond ik bij de senioren enkele keren op het podium. Doordat ik op jonge leeftijd al in aanraking kwam met de topsport ontstond er bij mij al vroeg interesse in het optimaliseren van voeding en training. Ik heb verschillende certificaten en diploma’s gehaald en ben jarenlang begeleid door Paul Lammers, een van de beste krachttrainers van Nederland. Ik blijf mijn kennis tot op de dag van vandaag bijspijkeren om mijn klanten zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.
Reactie plaatsen