Een leuke TRX workout voor thuis of in de sportschool
Een leuke TRX workout voor thuis of in de sportschool
24 februari 2016 

Een leuke TRX workout voor thuis of in de sportschool

De TRX

De TRX een leuk en apart product dat vaak gezien wordt in de sportschool. De TRX kan je overal gebruiken zolang het ergens omheen gewikkeld kan worden. De TRX is echt een onmisbaar product dat gebruikt kan worden voor optimaal spiergebruik.

In de blog: “Top 18 oefeningen met de TRX” hebben we 18 oefeningen uitgelegd die wij belangrijk vinden om te doen in de TRX.

Maar je kunt natuurlijk de TRX puur gebruiken om zo een hele ander spierprikkel te geven aan de spieren. Zo train je meerder spiergroepen tegelijk, wat je lichaam meer energie kost. Hierdoor stijgt je hartslag meer dan normaal waardoor je extra energie verbrand. Daarom is de TRX perfect om functionele kracht, coördinatie, uithoudingsvermogen en veel calorieën te verbranden.

Hieronder 6 TRX oefeningen die je achter elkaar kunt gaan doen. Pak elke oefening tussen de 8-12 herhalingen en neem na de 6 TRX oefeningen 2 minuten rust. Herhaal de TRX workout 3 keer voor optimaal resultaat!

Een leuke TRX workout!

1. Jump squat

Aanwijzingen jump squat: 
1. Pak de handvatten vast en plaats je voeten op heupbreedte.
2. Zak tot de bovenbenen horizontaal zijn en strek explosief weer uit, waarbij je met je voeten van de grond komt.
3. Houd gedurende de hele beweging je rug recht en je core op spanning.

2. Row, small

Aanwijzingen row small TRX: 
1. Pak de handvatten vast, leun naar achter en trek je armen naar achter, waarbij de handpalmen naar elkaar toe wijzen.
2. Zet je voeten verder weg om de oefening zwaarder te maken.
3. Houd gedurende de hele beweging je rug recht en je core op spanning.

3. Chest press

Aanwijzingen chest press TRX: 
1. Pak de handvatten vast en leun licht naar voren.
2. Zak door je armen, waarbij je de ellebogen schuin naar achteren brengt.
3. Strek vervolgens weer je ellebogen naar de beginpositie.
4. Houd gedurende de hele beweging je rug recht en je core op spanning.

4. Reverse fly

Aanwijzingen Reverse fly TRX:
1. Pak de handvatten vast en leun naar achteren.
2. Strek je armen zijwaarts, waarbij je je hoofd neutraal op de romp houdt.
3. Houd gedurende de hele beweging je rug recht en je core op spanning.

5. Plank time

Aanwijzingen plank time TRX: 
1. Plaats je voeten in de TRX en steun op je onderarmen.
2. Til je heupen op en houd de positie vast.
3. Span gedurende de hele beweging je core aan.

6. Mountain Climbers

Aanwijzingen mountain climbers trx: 
1. Plaats je voeten in de TRX en neem de voorligsteun aan.
2. Plaats je handen op schouderbreedte en houd je handen onder je schouders.
3. Trek vervolgens om en om je knieën in.
4. Houd gedurende de hele beweging je core op spanning en houd het hoofd neutraal op de romp.

“Wil je nog meer van dit soort oefeningen? Klik dan hier!

Over de schrijver
Personal trainer en mede-eigenaar van ZERO23. Daarnaast ben ik Nederlands Kampioen Judo geworden onder de 15 jaar en heb ik daarna nog op verschillende judotoernooien gestaan – waaronder het EK. Ook stond ik bij de senioren enkele keren op het podium. Doordat ik op jonge leeftijd al in aanraking kwam met de topsport ontstond er bij mij al vroeg interesse in het optimaliseren van voeding en training.Ik heb verschillende certificaten en diploma’s gehaald en ben jarenlang begeleid door Paul Lammers, een van de beste krachttrainers van Nederland. Ik blijf mijn kennis tot op de dag van vandaag bijspijkeren om mijn klanten zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.
Reactie plaatsen