Core training

Core Training, Doe Niet Dit Maar Dat!

De perfecte uitvoering van een plank

Core training, Af en toe is er een core oefening  (zoals de plank) die je niet helemaal goed uitvoert. De één zegt dat je de oefening op deze manier moet uitvoeren en de ander zegt dat je de oefening zo moet uitvoeren. Dit werkt niet echt bevorderend om de oefening technisch goed te leren. De plank is een voorbeeld van een oefening die soms niet helemaal goed wordt uitgevoerd. De plank is namelijk een oefening om de core spieren te trainen. Hierdonder zijn drie bekende fouten die Traning, Lifestyle en Voeding voor jou  speciaal heeft recht gezet!

1. Houd je lichaam in een rechte lijn

Om een plank goed uit te voeren, zijn er een aantal punten waar je rekening mee moet houden. Het eerste punt waar rekening mee gehouden moet worden is dat je je lichaam in een rechte lijn houdt.
Zoals een plank er uitziet, zo hoor je ook de uitvoering te doen.

2. Ellebogen voorbij de schouders zetten

Het volgende aandachtspunt tijdens de plank zijn de ellebogen. Deze staan vaak recht onder de schouders.
Maar om meer spanning op je core te krijgen, moet je de ellebogen iets voorbij de schouders zetten.

3. Bilspieren goed op spanning houden

Het derde punt is dat je de bilspieren goed aanspant om zo dus ook die rechte houding van de plank vast te kunnen houden. Deze houding houd je dan gedurende de tijd vast voor een goede uitvoering van de plank.

Bonus tip!

Als je de oefening zwaarder wilt maken, kun je ervoor kiezen om aan iemand te vragen een gewichtsschijf op je rug te laten leggen. Hierdoor komt de core nog meer op spanning.

DOE NIET DIT MAAR DAT: “CORE TRAINING”

“Wil je meer van dit soort oefeningen? Klik dan hier” 

Number of posts: 
568
Personal trainer en mede-eigenaar van ZERO23 Health Studios. Daarnaast ben ik judoka en heb ik een topsportcarrière achter de rug, waarmee ik in totaal 14 individuele medailles (waarvan drie gouden) binnensleepte op het Nederlands Kampioenschap. Ook deed ik mee aan het Europees Kampioenschap, World Cups en een Grand Prix. Na mijn judocarrière stapte ik over op Jiu-jitsu, waarbij ik 3x Nederlands kampioen werd en een keer Wereldkampioen. Mijn interesse in sport en voeding ontstond al op jonge leeftijd. De keuze om de opleiding Sport, Management & Ondernemen te gaan doen, lag dan ook voor de hand. Ondanks het behalen van dit diploma, blijf ik mijn kennis bijspijkeren. Zo haalde ik recentelijk (januari 2022) mijn Vitaliteitscoach opleiding bij CHIVO. Ik deel mijn opgedane kennis in de topsportwereld en tijdens opleidingen graag met mijn cliënten. Het motiveert me enorm om te zien hoe mijn klanten progressie boeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram