8 foam roll oefeningen

De foam roll oefeningen die je uitvoert voelen aan als een massage en kunnen zowel direct op de huid als met kleding aan worden uitgevoerd. Het is te vergelijken met een stevige sportmassage. Dit gevoel is echter bij iedereen anders. Het is namelijk afhankelijk van iemand zijn pijngrens en welke spiergroep er wordt behandeld. De pijn zal afnemen wanneer je de foam roll vaker gebruikt.foam-roll-oefeningen

Wat zegt de wetenschap?

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de foam roller de bewegingsuitslag op korte termijn kan verbeteren. Er vindt in tegenstelling tot rekken geen krachtafname plaats. Ideaal dus om te gebruiken bij je warming-up of cooling down.

De foam roll heeft tegenwoordig zijn plekje in de sportschool verdient. Dat is natuurlijk mooi! Maar welke oefeningen zijn er mogelijk met de foam roller? Wij laten jou in deze blog 8 foam roll oefeningen zien.

1. Foam roll back

Aanwijzingen foam roller back:

1. Ga met de rug op de foamrol liggen
2. Rol de hele rug over de foamrol heen.

2. Foam roll side thighs

Aanwijzingen foam roll side thighs:

1. Plaats de zijkant van de bovenbenen op de foam roll.
2. Rol over de foam roll.

3. Foam roll piriformis

Aanwijzingen foam roll piriformis:

1. Plaats aan één kant de foamrol aan de zijkant/bovenkant van de bil.
2.Rol over de foamroll.

4. Foam roll quadriceps

Aanwijzingen foam roll quadriceps:

1. Plaats de voorkant van de bovenbenen op de foam roll
2. Rol over de foam roll.

5. Foam roll hamstrings

Aanwijzingen foam roll hamstrings:

1. Plaats de achterkant van de bovenbenen op de foam roll.
2. Rol over de foam roll.

6. Foam roll calfs

Aanwijzingen foam roll calfs:

1. Plaats de kuiten op de foam roll.
2. Rol over de foam roll.

7. Side roller beginner

Aanwijzingen side roller beginner foam roller:

1. Plaats de zijkant van je bovenbeen op de foam roller en breng je andere been eroverheen, waarbij je je voet plat op de grond zet.
2. Steun op je armen en rol zacht heen en weer.

8. Latissimus roll

Aanwijzingen latissimus roll foam roll:

1. Lig met je zij op de foam roller en rol zacht heen en weer.

Meer fitness oefeningen bekijken?

Wij hopen dat je zo een beter beeld hebt gekregen van de oefeningen die mogelijk zijn met een foam roll. Wekelijks komen er op dit kanaal nieuwe video’s online. Als je geïnteresseerd bent in fitness oefeningen, dan is dit zeker een kanaal om in de gaten te houden.

Heb je ons vorige artikel met 22 swiss ball oefeningen al gelezen?

Over de schrijver
Xadrian
Door

Xadrian

op 07 Mar 2017

وفي العهد ØÙ„عثمانÙ§Š تلاشت اهميتها تدريجيا خاصة بعد انشاء سكة الحديد بعيدا عن منطقة الازرق, وهو الامر نفسه الذي حدا بقوات الثورة العربية الكبرى لاتخاذها مقرا لها في تلك المنطقة, ولا تزال غرفة القيادة للورنس العرب موجودة فوق البوابة الرئيسية فيها وتعرف حتى الان بغرفة لورنس.

pekin auto insurance quotes
Door

pekin auto insurance quotes

op 08 Mar 2017

When installing new motherborad can i just use the repair option on my OS disc to load all my new drivers?.. cuz it will take a lot of time backing up my data and formatting it.. or do i really need to have a clean installation ? i need a solid response..

http://www.takebuseleven.com/lapeer-auto-insurance.html
Door

http://www.takebuseleven.com/lapeer-auto-insurance.html

op 09 Mar 2017

Action requires knowledge, and now I can act!

Reactie plaatsen