7 oefeningen met de powerchains

7 oefeningen met de Power Chains

Powers Chains zijn zware ijzeren kettingen die onder andere bevestigd kunnen worden aan een barbell, dumbbell en EZ bar. Deze kettingen zijn ideaal geschikt voor progressieve krachttraining. Denk hierbij aan krachtoefeningen zoals bankdrukken, deadlifts, squatten etc.

Wat is het nut van Power Chains?

Het voordeel van het trainen met deze kettingen is dat het gewicht van de oefening steeds zwaarder wordt naarmate een groter deel van de ketting van de vloer loskomt. Je verhoogt dus de belasting geleidelijk als je lift. Zie deze kettingen niet als “wonder middel”, maar als een extra tool om je doel te bereiken.

7 oefeningen met de Power Chains

1. Push up, power chains

Aanwijzingen push up, power chains:
1. Plaats de kettingen op je rug en neem de voorligsteun aan.
2. Plaats je handen op schouderbreedte en houd het hoofd neutraal op de romp.
3. Zak door je armen, waarbij je de ellebogen schuin naar achteren brengt.

2. Bent arm pullover EZ bar, power chains

Aanwijzingen bent arm pullover EZ bar, power chains:
1. Pak de stang vast en ga met je rug op de vlakke bank liggen.
2. Houd de ellebogen licht gebogen en laat je armen langs de oren zakken.
3. Span de core aan en breng de stang weer richting de beginpositie.

3. Barbell bench press, power chains

Aanwijzingen barbell bench press, power chains:
1. Lig op je rug op de vlakke bank en pak de barbell vast.
2. Plaats de handen op schouderbreedte en laat de stang zakken richting de borst.

4. Barbell back squat, power chains

Aanwijzingen barbell back squat, power chains: 
1. Plaats de stang in de nek en zet je voeten op heupbreedte.
2. Houd de rug neutraal, span de core aan en zak tot de bovenbenen horizontaal zijn.
3. Houd gedurende de hele beweging je romp rechtop.

5. Barbell static lunge, power chains

Aanwijzingen barbell static lunge, power chains: 
1. Leg de stang in de nek en plaats de voeten in schredestand.
2. Houd de rug neutraal en breng de achterste knie naar de grond, waarbij je de romp gedurende de hele beweging rechtop houdt.

6. EZ bar biceps curl standing , power chains 

Aanwijzingen EZ bar biceps curl standing, power chains:
1. Pak de stang vast op schouderbreedte en plaats je voeten in schredestand.
2. Houd je rug neutraal, fixeer je schouders en buig je ellebogen.

7. One arm dumbbell bench press, power chains

Aanwijzingen one arm dumbbell bench press, power chains:
1. Pak de dumbbell vast en plaats de ketting aan de buitenkant van het handvat.
2. Ga op je rug op een vlakke bank liggen, span de core aan en strek je elleboog.
3. Houd gedurende de hele beweging de andere arm gestrekt boven je.

Meer fitness oefeningen zien? Klik dan hier om op de hoogte te blijven

Number of posts: 
568
Personal trainer en mede-eigenaar van ZERO23 Health Studios. Daarnaast ben ik judoka en heb ik een topsportcarrière achter de rug, waarmee ik in totaal 14 individuele medailles (waarvan drie gouden) binnensleepte op het Nederlands Kampioenschap. Ook deed ik mee aan het Europees Kampioenschap, World Cups en een Grand Prix. Na mijn judocarrière stapte ik over op Jiu-jitsu, waarbij ik 3x Nederlands kampioen werd en een keer Wereldkampioen. Mijn interesse in sport en voeding ontstond al op jonge leeftijd. De keuze om de opleiding Sport, Management & Ondernemen te gaan doen, lag dan ook voor de hand. Ondanks het behalen van dit diploma, blijf ik mijn kennis bijspijkeren. Zo haalde ik recentelijk (januari 2022) mijn Vitaliteitscoach opleiding bij CHIVO. Ik deel mijn opgedane kennis in de topsportwereld en tijdens opleidingen graag met mijn cliënten. Het motiveert me enorm om te zien hoe mijn klanten progressie boeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram